Być tuż obok klientów i pracowników, a zarazem o krok przed konkurencją. Jak tego dokonać? Przede wszystkim zdać sobie sprawę, że istnieje rozdźwięk pomiędzy tym, co mówię, a tym, co czuję - i co w związku z tym robię. Następnie należy wprowadzić w życie nową strategię pomiaru i zarządzania emocjami. Krótko mówiąc, należy za wszelką cenę uniknąć losu wielu firm na całym świecie, które padają ofiarami rozdźwięku pomiędzy słowami a emocjami.

Reklama

W nawiązaniu do tak przełomowych publikacji, jak Błysk! Potęga przeczucia i Inteligencja emocjonalna, Dan Hill sprawdza, w jaki sposób odkrycia w nauce o mózgu przekładają się na innowacyjne metody prowadzenia biznesu w XXI wieku. Jedno jest pewne: tradycyjny model konsumenta i pracownika, dla których liczy się wyłącznie użyteczność produktu, odszedł do lamusa. Obecnie należy zabiegać o klienta, dążąc do zbudowania opartego na zmysłach i zarazem emocjonalnego kontaktu, powiązanego z kreatywnością i empatią.

Co może zmniejszyć rozdźwięk pomiędzy słowami a emocjami, demaskując jednocześnie samousprawiedliwiające mechanizmy racjonalizacyjne (tzw. intelektualne alibi), które często ukrywają autentyczne, intuicyjne reakcje? Odpowiedź jest krótka: obserwacja mimiki twarzy. Jest to instrument tak potężny, że polegają na nim CIA i FBI; zarazem jest to narzędzie tak uniwersalne, że - jak stwierdził już Karol Darwin - nawet osoby niewidome od urodzenia wyrażają uczucia za pomocą tych samych mięśni twarzy, co osoby o sprawnym narządzie wzroku.

Jako pionier i wieloletni weteran obserwacji mimiki twarzy w biznesie, Dan Hill jest wysoko wykwalifikowanym specjalistą w określaniu dysonansu pomiędzy słowami a emocjami. Dan Hill doradza organizacjom biznesowym, w jaki sposób maksymalizować emocjonalny aspekt decyzyjności zakupowej ich klientów. Przewagę zyskują te firmy, które panują nad emocjonalną dynamiką.

Aby zatem pomóc czytelnikom prosperować w warunkach ostrej konkurencji, Emocjonomika opisuje: emocjonalne strategie z wykorzystaniem Matrycy Emocjonomicznej (Emotionomics Matrix) jako przewodnika, specyficzne, taktyczne plany działania - gotowe do zastosowania, autentyczne przykłady z działalności wiodących organizacji biznesowych, wysokiej klasy kompendium wiedzy o umiejętności czytania z twarzy,ogromny zasób pomocnych, a przy tym prowokacyjnych i często zabawnych obserwacji ludzkiej natury.

O KSIĄŻCE

WYKORZYSTANIE EMOCJI A SUKCES W BIZNESIE

Reklama

Emocjonomika uczy postrzegać emocje w kategoriach możliwości biznesowych: w obecnych warunkach zaostrzającej się konkurencji rynkowej, wobec setek podobnych produktów, emocje mogą wywierać istotny wpływ na decyzje klientów. Autor odwołuje się do obserwacji mimiki twarzy - najskuteczniejszej metody pomiaru i analizowania reakcji emocjonalnych. Pokazuje też, jak wykorzystywać emocje w poszczególnych działaniach biznesowych - budowaniu marki, projektowaniu produktów, reklamie, sprzedaży, obsłudze klientów i zarządzaniu pracownikami.

"Książka Dana Hilla to objawienie".

Philip Kotler, autor Marketingu

"Emocjonomika uczy, jak budować więzi empatii z klientami, które zapewnią firmie rozwój w nadchodzących latach".

Martin Lindstrom, autor książki Dziecko reklamy

"Emocjonomika jest świetnie napisana, gruntownie przemyślana i pełna niezwykle przekonujących sugestii. Wyjaśnia, w jaki sposób emocje biorą górę nad logiką, pokazuje, jak wykorzystywać emocje w budowaniu marki, strategii reklamy, sprzedaży i kontaktów z klientami. Nie zwlekaj - kup ją, przeczytaj i wykorzystaj w praktyce, zanim zrobi to twoja konkurencja".

Jeffrey Gitomer, autor Czerwonej książeczki sprzedawcy

O AUTORZE

Dan Hill jest założycielem i prezesem firmy konsultingowej Sensory Logic. Jest autorytetem w dziedzinie wpływu emocji na zachowanie konsumentów i pracowników oraz ekspertem w wykorzystaniu mimiki twarzy do analizy procesów decyzyjnych klientów. Często występuje jako mówca na konferencjach biznesowych na całym świecie i jest autorem książki Body of Truth: Leveraging What Consumers Can’t Or Won’t Say.