Ubiegły rok był także dla Poczty Polskiej wyjątkowy z uwagi na Nagrodę Literackiego Nobla dla Olgi Tokarczuk. W pocztowych placówkach sprzedano ponad 50 tys. książek noblistki. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także inne nowości wydawnicze.

Reklama

Na bieżąco kreujemy ofertę wydawniczą, a z naszych doświadczeń wynika, że dobrze sprzedają się pozycje związane tematycznie z obchodzonymi rocznicami, ale również książki autorów bestsellerów oraz literatura dla dzieci – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Najwyższą sprzedaż w styczniu osiągnęła nowa powieść Heather MorrisPodróż Cilki”, wśród najpopularniejszych pozycji znalazł się również „Tatuażysta z Auschwitz” tej autorki. W pocztowej ofercie można kupić m.in. „Kazanie na AreopaguKarola Wojtyły, „Głosy z zaświatówRemigiusza Mroza, „Koniec samotnościJanusza Leona Wiśniewskiego, a także „Cudne manowce” Magdy Grzebyk.

Klienci Poczty Polskiej wydali w zeszłym roku około 425 mln zł na produkty sprzedawane w placówkach. Aż 25 procent przychodu z działalności handlowej stanowiła sprzedaż książek i prasy. Jak podaje Poczta sprzedaż wydawnictw ma szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsiach.

Reklama