"Po dużym sukcesie, jaki odniosły targi książki online w maju (blisko pół miliona widzów w 4 dni i 160 tys. sprzedanych książek) organizatorzy powracają z drugą odsłoną wydarzenia, wychodząc z założenia, że +łączą nas książki+ i to niezależnie od preferowanego gatunku" - poinformował w poniedziałek na swojej stronie Instytut Książki (IK).

Reklama

Jak wyjaśniono, "liczne spotkania i dyskusje będą odbywały się od 12 do 18 listopada w dziewięciu blokach tematycznych: epickim (literatura piękna, współczesna, pamiętniki, opowiadania), kryminalnym (thrillery, kryminały, sensacje), romantycznym (literatura obyczajowa, erotyczna, romanse), publicystycznym (literatura faktu, reportaże, książki kulinarne), fantastycznym (SF, fantastyka, horrory), dziecięcym i młodzieżowym, filmowym (ekranizacje książka i film), branżowym oraz translatorskim".

Zwrócono uwagę, że w programie 2. BookTargu "nie zabraknie znanych nazwisk autorów polskich, jak i zagranicznych oraz inspirujących tematów do dyskusji", a spotkania będą transmitowane online.

"I tak na przykład: w bloku kryminalnym Harlan Coben opowie o swojej najnowszej powieści +Chłopiec z lasu+. Dowiemy się również, jakie kryminały czytają i czym w pisaniu swoich książek inspirują się Camilla Laeckberg, Joanna Jodełka, Joanna Opiat-Bojarska i Małgorzata Rogala" - czytamy w informacji.

"W bloku epickim gośćmi internautów będą Jakub Małecki oraz Guillaume Musso. Podczas części fantastycznej pojawią się Radek Rak czy Rebecca F. Kuang, a w bloku publicystycznym zdobędziemy Everest z Magdaleną Lassotą oraz Miłką Raulin, a także posłuchamy Michała Nogasia, który opowie o swojej najnowszej książce" - napisano na stronie IK.

Przypomniano, że w wirtualnych targach książki wezmą też udział znani tłumacze, "którzy zdradzą, jakim wyzwaniem jest przekład książek Stephena Kinga". "Z kolei do czytania najmłodszym czytelnikom będą przekonywać - nauczyciel roku Przemysław Staroń oraz pisarz Wojciech Mikołuszko" - wyjaśniono.

Zapowiedziano, że w części branżowej odbędą się dyskusje "o tym, jak zmienia się rynek książki, jakie narzędzia wykorzystywane są do promowania literatury, jak abonament wpływa na branżę i jak będzie przyszłość czytelnictwa".

Przypomniano, że 2. BookTarg to "efekt wspólnej pracy trzech firm w różny sposób związanych z branżą wydawniczą". "Allegro, Lubimyczytać.pl i Legimi przygotowały wydarzenie, aby pomóc w trudnym czasie promować czytelnictwo i wspomóc sprzedaż książek" - napisano na stronie IK.

Reklama

Udział w 2. BookTargu jest bezpłatny i dostępny dla każdego internauty.

Program imprezy można znaleźć na stronach: www.booktarg.pl i www.facebook.com/BookTarg.