Początkowo projekt miał zostać zaprezentowany podczas koncertów w ramach WODECKI TWIST i ŻYWIEC MĘSKIE GRANIE, natomiast odbiór publiczności i zainteresowanie projektem zadecydowało o wydaniu albumu pt. "WODECKI / PATER" nakładem Mystic Production.

Reklama

Do współpracy Kamil Pater zaprosił młodych, jeszcze nie tak rozpoznawalnych artystów takich jak: Wiktor Dyduła, Piotr Odoszewski, Dawid Tyszkowski czy Wiktor Waligóra, którzy dzięki swojej młodości przypomnieli niezwykłą energię zawartą piosenkach Zbigniewa Wodeckiego i stali się odzwierciedleniem koncepcji Kamila Patera, który chciał pracować z muzyką Zbyszka jakby została ona wydana po raz pierwszy w 2023 roku.

Kto śpiewa w projekcie WODECKI/PATER?

Poza debiutującymi artystami na albumie będzie można usłyszeć Paulinę Przybysz, Natalię Przybysz, Justynę Święs. Zespół instrumentalistów składa się w dużej mierze z muzyków, z którymi Pater przyjaźni się i gra na co dzień , a są to: Kuba Staruszkiewicz, Olo Walicki, Hubert Pilarski, Tomasz Ziętek, Andrzej Rękas, Michał Jan Ciesielski, Anna Prokopczuk–Kwapniewska, Andrzej Rękas, Michał Wandzilak, Darek Sprawka.

Kiedy występowałam w TVP Kultura tuż po tym, jak śpiewałam piosenkę, standard jazzowy, po mnie wchodził Zbyszek. Zgubiłam się na parkingu TVP i on mnie podwiózł bardzo szybko, swoim szybkim samochodem. Myślę sobie, że jest wokalnie polskim Nat King Colem - mówi o swoim jedynym spotkaniu z Wodeckim w rozmowie z Dziennik.pl Natalia Przybysz.

Jak wyglądała praca nad projektem WODECKI/PATER?

Kamil Pater zapytany o to, czy łatwo pracowało się nad aranżacjami utworów Wodeckiego, odpowiedział, że i tak, i nie.

Te piosenki w jakimś stopniu ułatwiają, bo są świetne, ale utrudniają, bo czasy się zmieniły i zmieniła się estetyka. Ta płyta z 1976 roku jest aktualna dzisiaj, jest żywa, nie skomputeryzowana - uważa.

Reklama

Co było wyzwaniem w pracy nad nowymi interpretacjami tych piosenek?

Stawiając krok w ślad kogoś tak wybitnego, muszę odnaleźć w tym siebie i zaśpiewać też tę historię, jakbym ja też ją przeżyła. Aretha Franklin mówiła, że pracuje nad piosenkami, coverami tak, że bardzo długo siedzi nad piosenką. Więcej nie chciała zdradzić, ale wiem o czym mogła mówić. Ja też lubię spędzić dużo czasu z piosenką, poczekać aż ją poczuje, zrozumiem, zmierzyć się z melodią, szukać znaczenia słów. Mała stopa w wielkim śladzie po dużej stopie musi poszukać siebie. Gdy zaczęłam czuć w tym soul, to się czułam lepiej - opowiada Natalia Przybysz.

Jak wyglądała praca młodych artystów nad tym projektem? Zobaczcie nasze WIDEO.

Trwa ładowanie wpisu