"Zachęta przekazuje część własnego budżetu komunikacyjnego i udostępnia swoje nośniki reklamowe twórcom oraz innym galeriom, które zostały zamknięte dla publiczności z powodu pandemii" – powiadomiła PAP Olga Gawerska, rzeczniczka Zachęty. W ten sposób Galeria w sposób symboliczny umożliwiła artystom prezentację prac. To gest środowiskowej solidarności i wsparcia dla artystów i artystek. Akcja nie ma charakteru wystawy czy kampanii reklamowej.

Reklama

"Dlatego – jak zaznacza Gawerska - na plakatach nie znajdują się żadne logotypy czy hasła. A prezentowane w przestrzeni Warszawy prace, nie powstały specjalnie na tę okazję. To symboliczne działanie, gwarantujące twórcom honoraria oraz możliwość pokazania gotowych prac".

Pierwsze już pojawiły się w przestrzeni miejskiej, kolejne będzie można zobaczyć w maju. Zachęta "zachęca", aby do tej inicjatywy dołączyły kolejne instytucje, "bo bez wspólnych działań całego środowiska sztuka współczesna jest w obecnej sytuacji zagrożona" – napisano w apelu Galerii.

Pośród artystów, których prace mają tego rodzaju prezentacje są Mateusz Sarzyński i Konrad Żukowski (BWA Warszawa), Tomasz Ciecierski (Le Guern), Jakub Gliński & Jan Możdzyński (lokal 30), Cyryl Polaczek(Monopol), Emila Kina (Raster), Tomasz Kręcicki (Stereo), Paulina Pankiewicz (MPZ), Irmina Staś (Galeria Foksal). (PAP)