Kampania społeczna "Czytaj! Zobacz więcej" to projekt zorganizowany przez Bibliocreatio i Biblioteki UW z okazji Światowego Dnia Książki, który przypada 24 kwietnia.
Za pomocą aktorów, dziennikarzy, muzyków, pisarzy, twórcy chcą w przewrotny sposób nakłonić polskie społeczeństwo do częstszego sięgania po książkę.
Chyba nie chcesz być inteligentny? - pyta Hubert Urbański. Bo jeszcze komuś zaimponujesz - przestrzega Paulina Holtz. Nie czytaj, nie zmieniaj się - nawołuje Karolina Gruszka.
Czy nowa kampania zdoła zmienić niechęć Polaków do czytania książek? Jak podaje portal gazeta.pl, przeprowadzone w minionym roku, we współpracy Pracowni Badań Czytelnictwa Biblioteki Narodowej i TNS OBOP, badania czytelnictwa wykazały, że zaledwie 44% Polaków powyżej 15 roku życia miało przynajmniej jednokrotny kontakt z książką w przeciągu roku. Należy zwrócić uwagę, że książkę w tym badaniu zdefiniowano bardzo szeroko, ponieważ zaliczono do tej kategorii albumy, encyklopedie, słowniki, poradniki oraz książki w formie elektronicznej.
Czy kampania "Czytaj! Zobacz więcej" zdoła poprawić te statystyki?