O zainteresowaniu książką było wiadomo na długo zanim się ukazała. Biografia pióra Waltera Isaacsona, byłego redaktora magazynu "Time", stała się bestsellerem internetowej księgarni Amazon za sprawą zamówień w przedsprzedaży.
Po zaledwie tygodniowej obecności w księgarniach książka z wynikiem 379 tys. sprzedanych egzemplarzy trafia na listę 20 bestsellerów roku. Według zestawienia BookScan sporządzanego przez Instytut Nielsena biografia Jobsa sprzedała się w ciągu pierwszego tygodnia w trzykrotnie wyższej liczbie niż kolejna na liście bestsellerów książka - "The Litigators" Jogna Grishama. A warto dodać, że BookScan obejmuje swym monitoringiem jedynie trzy czwarte rynku USA.
Podobne rekordy ostatni raz odnotowano w listopadzie ubiegłego roku; należały do byłego prezydenta i twórcy komiksów. Zarówno autobiografia George'a W. Busha "Decision Points" ("Kluczowe decyzje"), jak książka z popularnej serii dla dzieci Jeffa Kinneya "Diary of a Wimpy Kid: The Ugly Truth" ("Dziennik Cwaniaczka. Przykra Prawda") sprzedały się w ciągu pierwszego tygodnia w 400 tys. egzemplarzy.
Publikacja radzi sobie dobrze również na Wyspach. 37 645 sprzedanych kopii plasuje ją na piątym miejscu wśród najlepiej sprzedających się biografii od 1998 roku. W polskiej sieci Empik "Steve Jobs" zajmuje trzecią pozycję w rankingu Top 50.
Steve Jobs zmarł 5 października, co znacznie przyśpieszyło publikację napisanej przez Isaacsona biografii, która początkowo miała mieć premierę w 2012 roku. Ostatecznie trafiła do księgarni 24 października, a dzień wcześniej można ją było kupić w wersji cyfrowej w e-bookowej księgarni Apple'a i na stronie Amazona.
Biografia oparta jest na ponad 40 wywiadach przeprowadzonych z Jobsem w ciągu ostatnich dwóch lat, jak również rozmowami z ponad setką związanych z nim osób: członkami rodziny, przyjaciółmi, wrogami, konkurentami i pracownikami. Wytwórnia Sony już zakupiła prawa do jej ekranizacji.