Przypomnijmy: Banksy przygotował w Wielkiej Brytanii bardzo niecodzienną wystawę - artystyczną odpowiedź na parki tematyczne Disneya.
Przez kilka tygodni, od 22 sierpnia niemal do końca września, w miejscowości Weston-super-Mare, można zwiedzać popadający w ruinę bajkowy zamek, patrzeć jak toną uchodźcy, odwiedzić Guantanamo i spotkać się ze smutną księżniczką i wściekłymi ochroniarzami.
W parku przedstawiono prace samego Banksy'ego, ale i 50 innych artystów z 17 krajów. O otwarciu Dismaland rozpisywały się media na całym świecie.
Teraz popularność zyskuje reklama parku.
Przypomnijmy, że we wrześniu do Polski dotrze dokument "Banksy w Nowym Jorku" ("Banksy Does New York"). Wyreżyserowana przez Chrisa Moukarbela produkcja śledzi mistrza graffiti w trakcie jego pobytu w Nowym Jorku. Artysta przez miesiąc w 2013 roku, każdego dnia, tworzył nowe dzieło. Film został zmontowany z fragmentów wideo nakręconych przez nowojorczyków. Premiera zapowiedziana została na 9 wrzenia (godz. 22.) - w paśmie "Bez cenzury" w HBO 2.